אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> רוזנבוים ואח' נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ

רוזנבוים ואח' נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ

תאריך פרסום : 04/08/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות הרצליה
44155-12-12
29/07/2013
בפני השופט:
יחזקאל הראל

- נגד -
התובע:
1. אביעד רוזנבוים
2. שירה לוקסנבורג

הנתבע:
ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ
פסק-דין

פסק דין

מבוא

לפניי תביעת התובעים, כנגד הנתבעת ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ (להלן: "הנתבעת"). זאת בגין איחור של למעלה מ-14 שעות בהטסתם מהארץ לפריז ביום 20.8.12.

אין חולק, כי התובעים רכשו אצל הנתבעת 2 כרטיסים לטיסה סדירה מנתב"ג לפריז ליום 20.8.12, בשעה 17:45. אולם לאחר המתנות ולינה בביתם, טסו לפריז למחרת היום בשעה 08:07.

יצוין כי הנתבעת סיפקה על חשבונה לינה לנוסעי טיסה זו, ברם התובעים בחרו ללון בבתיהם.

לטענת התובעים, כתוצאה מדחיית מועד הטיסה נאלצו לקצר את חופשתם. בנוסף, נגרם להם הפסד בגין תשלום לינה עבור לילה אחד בפריז.

התובעים עותרים לפיצוי בסך של 5,000 ₪ לכל אחד, בטענה כי עומדת להם עילת תביעה כנגד הנתבעת בין היתר, בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב 2011 (להלן: "חוק פיצוי וסיוע").

לטענת הנתבעת, העיכוב בטיסה נבע מתקלה טכנית בלתי צפויה, אשר מטבע הדברים לא הייתה בשליטתה. מה גם שעשתה את כל המאמצים האפשריים כדי למצוא פתרון חלופי בזמן אמת, ולהקל על נוסעיה כאשר במקביל דאגה לטפל בהם. מוסיפה וטוענת הנתבעת, כי כתוצאה מאותה תקלה טכנית באחד ממנועי המטוס שהצריכה החלפת המנוע, עשתה את כל המאמצים על מנת למצוא פתרון חלופי להטסת הנוסעים לפריז בשיא עונת הקיץ – כך עלה בידיה לחכור מטוס של חברה צ'כית, אשר הטיס את התובעים לפריז למחרת היום בשעה 07:50.

לטענת הנתבעת עשתה ועושה כל שלאיל ידה, על מנת למנוע תקלות במטוסיה כפי שניתן ללמוד מהתיעוד שהוגש על ידה והמלמד לטענתה על כשירות מטוסיה.

הנתבעת מוסיפה וטוענת, כי בהתאם להוראות ס' 6 (ה) (1) לחוק פיצוי וסיוע, דין התביעה להידחות.

כל ההדגשות להלן אינן מופיעות במקור, אלא אם נאמר אחרת.

הכרעה

המצב המשפטי

חוק פיצוי וסיוע נכנס לתוקף ביום 16.8.12 – ימים ספורים לפני מועד טיסתם של התובעים. אביא להלן את ההוראות הרלוונטיות לדיון שבפנינו:

"1. ... "טיסה שבוטלה" – כל אחת מאלה...

(1)טיסה שלא התקיימה;

(2)טיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה או באיחור שנקבע לפי סעיף 6(ח);

...

6.(א)נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שבוטלה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל טיסה או מהמארגן הטבות אלה:

(1)שירותי סיוע;

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ